Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery) Gerçek Bir Hikayeden mi Yoksa Bir Kitaptan mı Uyarlama?
Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery) Gerçek Bir Hikayeden mi Yoksa Bir Kitaptan mı Uyarlama?
Netflix'in Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery) filmi, Daniel Craig'in Benoit Blanc karakterinin ve hepsi de bir cinayet gizeminde şüpheli olan bir grup eksantrik karakterin dönüşünü işaret ediyor. İlk filmin izinden giden 'Glass Onion', whodunit unsurlarıyla oynuyor ve komediyle hizmet ederek son derece eğlenceli bir saat sunuyor. Bunun dışında film, filme gerçekçi bir dokunuş katan, günümüzün çok alakalı bazı konuşmalarına da değiniyor. Bu, yönetmen Rian Johnson'ın 'Knives Out' filmleri yaratmak için gerçek cinayetlerden ilham alıp almadığını merak etmenize neden oluyorsa, işte bilmeniz gerekenler.
Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery) Gerçek Bir Hikaye mi?
Hayır, 'Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery)' ne gerçek bir hikaye ne de bir kitaptan uyarlama. Johnson tarafından hayal edilen tamamen kurgusal bir hikaye. Her zaman cinayet gizemi türünün hayranı olmuştur ve filmlere de ilham kaynağı olan Agatha Christie'nin eserlerini okumaktan keyif almıştır. Johnson, türe ve onun ortaya koyduğu geleneklere "derin bir aşk" besliyordu ve aynı çizgide bir şeyler yaratmak istiyordu. Ancak bunun daha önce anlatılmış bir hikaye olmasını istemiyordu.
Johnson, 'Knives Out' filmleri için bir gizemi ortaya çıkarırken Alfred Hitchcock'un hikaye anlatımı yaklaşımına baktı. “Bir polisiye filmi yapmayı düşünürken, Hitchcock'u ve onun polisiye roman hakkındaki fikrini düşündüm. Her zaman tamamen sürprize güvendiklerini söylerdi - sonunda büyük bir sürpriz - ve bu onların anlatım açısından zayıflıkları. Özellikle onları ekrana koyduğunuzda, ”dedi Johnson Entertainment Weekly'ye . Yönetmen, yalnızca son gizeme götürmekle kalmayan, aynı zamanda izleyicinin katılımını ve yatırım yapmasını sağlamak için arada pek çok katman bulunan bir şey yaratmak istedi. Bunun "bir hız treni yolculuğu" olmasını istedi.
Johnson, 'Knives Out'u yazmak için oturduğunda, karakter tuhaflıklarından kırmızı ringalara kadar olağan bir cinayet gizeminin tüm mecazlarını korudu. Ama aynı zamanda türün kurallarını çiğnedi ve onu daha ilginç hale getirmek için onu çarpıttı. “Geleneksel bir polisiye roman olarak başlayıp izleyiciyi çok net bir şekilde yönlendiren ve ardından önemsediğiniz bir karakterin olduğu bir Hitchcock gerilim filmine dönüşen bir polisiye yapma fikri - geriye yaslanmak yerine öne eğiliyorsunuz. Sonra sonunda bir polisiyeye dönüşür ve her zaman bir polisiye olduğunu ortaya çıkarır; gerilim unsuru tamamen yanlış yönlendirmeydi.
Johnson'ın istediği bir diğer şey de hikayeyi çağdaş zamanlarda kurmaktı. Agatha Christie'nin Hercule Poirot'undan büyük ölçüde etkilenmiş olsa da, mevcut toplumu yansıtmayan bir dönem yazısı yapmak istemedi. “Christie dönem yazıları yazmıyordu; zamanına ve yerine yazıyordu. Türü iyi yapma ve bunu Amerika'da şu anda yapma fikri ve mesaj türünden bir şekilde değil, ancak şu anda kültürle ilişki kurmaktan korkmamak, bu benim için büyük bir motive ediciydi. yönetmen Motion Pictures'a şunları söyledi:
'Knives Out' diğer konuların yanı sıra sınıf bölünmesi ve göç konularına bakarken, 'Cam Soğan' anlatıyı farklı bir mercekle sunuyor. 'Dr. Strangelove'da Johnson, mizahın filmin altını çizdiği temaları gerçekten ortaya çıkardığını gördü. 'Glass Onion' ve whodunit türü, sınıfı “zengin bir şüpheliler topluluğuyla” incelemesine izin verdi ve bu şüphelilerin en tepeden en aşağıya kadar çeşitli bir grup olacağı gerçeği, toplumun güç yapılarının nasıl bir mikro kozmosa sahip olduğunu gösteriyor. ”
“Ayrıca bundan çıkarılacak çok fazla komedi varmış gibi hissettim. Aynı zamanda çılgınca çünkü bazı şeylere maruz kalıyorsun ve filmdekilerin aslında o kadar da abartılı olmadığını anlıyorsun; Muhtemelen orada olan bazı şeylere kıyasla biraz sıkıştırılmıştır. Filmde değindiğimiz o kadar çok şey etrafımızda her yerde oluyor. Aklımdaki en büyük şey sadece büyük bariz yalanlardı ve kişisel çıkara dayalı suç ortaklığı tarafından ileri sürülen büyük bariz yalanlar da hala havada, ”dedi Johnson.
Yönetmen, Edward Norton'un oynadığı teknoloji milyarderi rolünü yaratırken, sektörde biraz deneyimi olan aktörle işbirliği yaptı. "Bir yıl önce Edward'la bir konuşma yaptığımızı hatırlıyorum ve ikimiz de 'Aman Tanrım, film vizyona girene kadar bu teknoloji milyarder olayı tamamen sona mı erecek?' diye endişeleniyorduk. Johnson Vulture'a söyledi . Ancak sonunda amacı, hikayeyi zamansız değil, zamanında yapmaktı.
"Bir cinayet gizeminin bu rahatlatıcı, şeker gibi kaplamasında şu anda olan şeylerle ilgilenmenin bir yolu," diye ekledi. Bu nedenle, Johnson, Christie'nin zamanına geri dönmek ve o dünyayı geçmişten çıkarmak yerine, yalnızca izleyiciyi eğlendirmekle kalmayıp aynı zamanda da eğlendiren bir hikaye yaratmak için "YouTube etkileyicileri, spon-con Instagram modelleri ve SpaceX tarzı büyüleyici bilim adamlarına" odaklandı. onlar için ilişkilendirilebilir ve gerçekçi hissettiriyor.
Devamını Okuyun: Bıçaklar Çekildi: Gizemli Bir Serüven (Glass Onion: A Knives Out Mystery) Nerede Çekildi?
İmsak | |||
Güneş | |||
Öğle | |||
İkindi | |||
Akşam | |||
Yatsı |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Galatasaray | 11 | 31 |
2. Fenerbahçe | 11 | 26 |
3. Samsunspor | 12 | 25 |
4. Eyüpspor | 12 | 22 |
5. Beşiktaş | 11 | 21 |
6. Göztepe | 11 | 18 |
7. Sivasspor | 12 | 17 |
8. Başakşehir | 11 | 16 |
9. Kasımpasa | 12 | 14 |
10. Konyaspor | 12 | 14 |
11. Antalyaspor | 12 | 14 |
12. Rizespor | 11 | 13 |
13. Trabzonspor | 11 | 12 |
14. Gaziantep FK | 11 | 12 |
15. Kayserispor | 11 | 12 |
16. Bodrumspor | 12 | 11 |
17. Alanyaspor | 11 | 10 |
18. Hatayspor | 11 | 6 |
19. A.Demirspor | 11 | 2 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Kocaelispor | 12 | 25 |
2. Bandırmaspor | 12 | 24 |
3. Erzurumspor | 12 | 22 |
4. Karagümrük | 12 | 21 |
5. Igdir FK | 12 | 21 |
6. Ankaragücü | 12 | 19 |
7. Ahlatçı Çorum FK | 12 | 19 |
8. Boluspor | 12 | 18 |
9. Şanlıurfaspor | 12 | 18 |
10. Manisa FK | 12 | 17 |
11. Esenler Erokspor | 12 | 17 |
12. Ümraniye | 12 | 17 |
13. Pendikspor | 12 | 17 |
14. Keçiörengücü | 12 | 15 |
15. Gençlerbirliği | 12 | 15 |
16. İstanbulspor | 12 | 14 |
17. Amed Sportif | 12 | 14 |
18. Sakaryaspor | 12 | 13 |
19. Adanaspor | 12 | 7 |
20. Yeni Malatyaspor | 12 | -3 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Liverpool | 11 | 28 |
2. M.City | 11 | 23 |
3. Chelsea | 11 | 19 |
4. Arsenal | 11 | 19 |
5. Nottingham Forest | 11 | 19 |
6. Brighton | 11 | 19 |
7. Fulham | 11 | 18 |
8. Newcastle | 11 | 18 |
9. Aston Villa | 11 | 18 |
10. Tottenham | 11 | 16 |
11. Brentford | 11 | 16 |
12. Bournemouth | 11 | 15 |
13. M. United | 11 | 15 |
14. West Ham United | 11 | 12 |
15. Leicester City | 11 | 10 |
16. Everton | 11 | 10 |
17. Ipswich Town | 11 | 8 |
18. Crystal Palace | 11 | 7 |
19. Wolves | 11 | 6 |
20. Southampton | 11 | 4 |
Takımlar | O | P |
---|---|---|
1. Barcelona | 13 | 33 |
2. Real Madrid | 12 | 27 |
3. Atletico Madrid | 13 | 26 |
4. Villarreal | 12 | 24 |
5. Osasuna | 13 | 21 |
6. Athletic Bilbao | 13 | 20 |
7. Real Betis | 13 | 20 |
8. Real Sociedad | 13 | 18 |
9. Mallorca | 13 | 18 |
10. Girona | 13 | 18 |
11. Celta Vigo | 13 | 17 |
12. Rayo Vallecano | 12 | 16 |
13. Sevilla | 13 | 15 |
14. Leganes | 13 | 14 |
15. Deportivo Alaves | 13 | 13 |
16. Las Palmas | 13 | 12 |
17. Getafe | 13 | 10 |
18. Espanyol | 12 | 10 |
19. Real Valladolid | 13 | 9 |
20. Valencia | 11 | 7 |