İstanbul Girişimi sayesinde 28 Kasım'a kadar 501 gemiyle 12 milyon tondan fazla tahıl Karadeniz üzerinden taşındı. Tahıl yüküyle Ukrayna limanlarından ayrılan 200'den fazla gemi belirlenen limanlara nakledildi.
Rusya ve Ukrayna, 22 Temmuz'da üç Ukrayna limanından tahıl ihracatının yanı sıra Rusya'dan tahıl ve gübre sevkiyatının önünü açan bir Karadeniz koridoru için ayrı anlaşmalar imzaladı.
İstanbul'da Ortak Koordinasyon Merkezi kuruldu ve ardından tahıl yüklü ilk gemi 1 Ağustos'ta Odessa Limanı'ndan ayrıldı.
120 günü kapsayan anlaşma kapsamında Ukrayna limanlarından kalkan ilk gemi olan Sierra Leone bandıralı kuru yük gemisi Razoni, 26 bin ton mısırla Lübnan'ın Trablus limanına doğru yola çıktı.
Razoni'nin yola çıkışından dört gün sonra Panama bandıralı Navistar Ireland, Malta bandıralı Rojen, Italy ve Türk gemisi Polarnet adlı üç gemi yaklaşık 60 bin ton tahılla Odessa ve Chernomorsk limanlarından ayrıldı.
Sonra Vissils; Mustafa Necati, Star Helena, Glory, Riva Wind, Sacura, Arizona, Ocean Lion, Rahmi Yağcı, Sormovskiy 121 seferlerine başladı ve 13 Ağustos itibarıyla ayrılan gemi sayısı 17'ye ulaştı . Tekirdağ, İskenderun ve İzmir gibi.
İlk geminin kalkışından sonraki iki hafta içinde Ukrayna limanlarından ayrılan gemi sayısı 25'e ulaşmış, taşınan tahıl miktarı 800.000 tonu geçmiştir.
Anlaşma sadece gemilerin Ukrayna limanlarından ayrılmasını değil, aynı zamanda İstanbul'da kontrol edilen gemilerle Ukrayna limanlarına tahıl sevkiyatını da kapsıyordu. Bu kapsamda İstanbul Boğazı'ndan kontrol edilerek Ukrayna'ya giden ilk gemi Barbados bandıralı Fulmar S oldu. Gemi, Chernomorsk Limanı'ndan 12 bin ton mısır alarak İzmir'e taşıdı.